Podsumowanie Culture of E-commerce

Logotyp Culture of e-commerce

Podsumowanie Culture of E-commerce

19 marca we Wrocławiu miała miejsce trzecia edycja projektu „Culture of”, zorganizowana przez klaster Creativro. Tym razem tematem wiodącym był handel internetowy.

W tegorocznej odsłonie imprezy nowością były warsztaty poprzedzające część konferencyjną, a poprowadzone przez przedstawicieli grupy Unity oraz firm Janmedia i GetSix/Taxa Group. To właśnie na nich uczestnicy mogli zgłębiać techniki projektowania responsywnych sklepów internetowych, a także poznawać zasady opodatkowania usług elektronicznych w świetle dyrektywy UE lub uczyć się definiowania strategii e-commerce.

W części konferencyjnej swoje prelekcje mieli przedstawiciele m.in. takich firm, jak: Netia, Manubia czy Janmedia. Konfrontacja z wiedzą i doświadczeniem ekspertów pomogła uczestnikom w znalezieniu odpowiedzi na podstawowe pytania: Czy rozwiązania z zakresu e-commerce są odpowiednie właśnie dla ich biznesu i, co robić, by sklep internetowy przynosił rzeczywiste zyski? Wśród poruszanych kwestii, sporo uwagi skupiła tematyka algorytmów Google wpływających na pozycjonowanie sklepów, a także roli mediów społecznościowych i wideo marketingu w działalności internetowej. Nie zabrakło też praktycznych przykładów e-commerce oraz pułapek, które czekają na nierozważnych użytkowników. Omówionych zostało także kilka nowatorskich rozwiązań, kształtujących doświadczenie klienta (np. aplikacje umożliwiające śledzenie bagażu czy też informujące o prawdopodobieństwie spóźnienia się na samolot i oferujące przebukowanie biletu).

Partnerami strategicznymi wydarzenia byli IBM, PKO Bank Polski oraz Grupa Unity.

Klaster Creativro integruje biznes na Dolnym Śląsku:
– Głównym celem spotkań z cyklu „Culture of…” jest zintegrowanie przedsiębiorców oraz przekazanie im wiedzy niezbędnej do rozwijania swojego biznesu. Informacje dotyczące praktycznych rozwiązań w dziedzinie najnowszych technologii są bardzo ważne zarówno dla firm o charakterze start up’owym, jak i tych większych, istniejących już od jakiegoś czasu na rynku. Swoimi działaniami pragniemy przyczynić się do podniesienia ogólnego potencjału technicznego m.in. na rynku lokalnym. – mówi Marcello Murgia, koordynator Creativro z ramienia Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i organizator spotkań z cyklu „Culture of…”.

www.cultureof.pl

www.facebook.com/Creativro